Gimnazjum nr 81 - Warszawa - Bemowo > Aktywna Szkoła > I EDYCJA - DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

 

                                                                               06.05.2010

        Już od kilku lat w naszej szkole był organizowany Dzień Języka Angielskiego. W tym roku szkolnym postanowiliśmy rozszerzyć ofertę tego dnia o język niemiecki, i dzięki temu zorganizowaliśmy I Dzień Języków Obcych. W tym specjalnym dniu, chcieliśmy  podkreślić znaczenie znajomości języków obcych we współczesnym świecie. Dołożyliśmy wszelkich starań aby impreza ta była ciekawa i oryginalna. Młodzież wraz z opiekunami przygotowała szereg atrakcji, w tym przedstawienia, prezentacje multimedialne, nakręcone przez siebie filmy, występy muzyczne, konkursy, gry i zabawy. Naszym głównym założeniem było przedstawienie konkretnych treści poprzez zabawę, ruch i czynne uczestnictwo uczniów w przygotowanych warsztatach, dlatego też ograniczyliśmy liczbę prezentacji multimedialnych do minimum a położyliśmy nacisk na formy warsztatowe/ruchowe. 

       Uczniowie naszej szkoły zaprezentowali bardzo szeroki wachlarz tematów. Przedstawili m.in. tematykę militarną, sportową w tym z zakresu judo i aerobiku, restauracyjną, wróżbiarską, informacje o krajach anglo i niemieckojęzycznych oraz murze berlińskim. Uczniowie klas 3b oraz 2a zaprezentowali nakręcone przez siebie filmy o Warszawie. Zaproszony dyplomata z Ambasady Amerykańskiej przedstawił klasom trzecim wizję zmian klimatycznych oczami Stanów Zjednoczonych (jako element projektu Be Green Think Green).

       Poprzez organizowanie Dnia Języków Obcych po raz kolejny pokazaliśmy uczniom iż uczenie się języków innych ludzi pomaga nam się wzajemnie zrozumieć i przekroczyć różnice kulturowe, przynosi wiele korzyści zarówno młodym jak i starszym oraz pokazuje możliwości pracy czy nauki w innym kraju europejskim.

 

Przygotowane atrakcje


Na sali gimnastycznej odbył się konkurs wiedzy i prezentacje multimedialne o krajach anglo i niemieckojęzycznych.  Każda klasa swoim strojem prezentowała inny kraj. Ponadto w klasach odbywały się warsztaty na poniższe tematy:

 

1

Kuchnia krajów niemieckojęzycznych (j.niem)

2

Akinator (j.niem – dla I kl)

3

Aerobik  (j.niem i j.ang)

4

Wróżki (j.ang)

5

Militaria (j.ang)

6

Restauracja (j.ang)

7

Kraje niemieckojęzyczne (j.pol)

8

Historia muru berlińskiego (j.pol)

9

Warsztaty – salon gier (j.ang)

10

Film 3b (j.ang)

11

Film 2a/3a (j.ang)

12

Kraje anglojęzyczne (j.ang)

13

Kolejka sklepowa (j.ang)

14

Judo (j.ang)

15

Przedstawienie o Czerwonym Kapturku 3a (j.ang)

16

Dyplomata Ambasady Amerykańskiej (j.ang)

W organizację Dnia Języków Obcych zaangażowani byli wszyscy nauczyciele języków obcych.

Koordynator: Magdalena Szpryngier
Współpraca: Barbara Baumert, Katarzyna Gawlicka-Lucima, Grzyb Agnieszka, Grygieńcza Tomasz, Katarzyna Paczkowska, Jolanta Woźniak
Współpraca w dniu języków: Magdalena Karwacka (dbanie o porządek i trzymanie się harmonogramu podczas zwiedzania stacji przez poszczególne klasy)
Pomoc przy dekoracji sali gimnastycznej: Małgorzata Ozga
 

Zaangażowani uczniowie:

•W organizację Dnia Języków Obcych zaangażowanych zostało 85 uczniów z różnych klas.

 

 

Wywiad z koordynatorem Dnia Języków Obcych Magdaleną Szpryngier

 

1.      Uczy Pani pierwszy rok w tej szkole. Czy bała się Pani odpowiedzialności związanej ze zorganizowaniem Dnia Języków Obcych?

Faktycznie, nowe środowisko w którym rozpoczęłam pracę bardzo mobilizuje mnie do wysiłku choć niezależnie od czasu pracy na danym stanowisku nie ustaję w staraniach aby wykonać powierzone zadania jak najlepiej. Ciężar odpowiedzialności nie był dla mnie bardzo duży ponieważ przeprowadziłam już większe projekty zatem tym razem straciłam tylko parę włosów i raczej obawiałam się tego czy to co przygotowaliśmy trafi w Wasze oczekiwania i czy pozwoli Wam zrozumieć wagę oraz przydatność znajomości języków obcych w dzisiejszym zglobalizowanym społeczeństwie.

2.      Jak długo trwały jego przygotowania?

Przygotowania rozpoczęły się na początku drugiego semestru. Realizacja tej imprezy była możliwa dzięki współpracy pozostałych nauczycieli języków obcych; pani Barbary Baumert, pani Katarzyny Gawlickiej-Lucimy, pana Tomasza Grygieńczy, pani Agnieszki Grzyb, pani Katarzyny Paczkowskiej i pani Jolanty Woźniak.

3.      To już drugi rok, w którym organizowany był Dzień Językowy. Czy bała się Pani, że w porównaniu z pierwszym wypadnie on gorzej?

Nie zastanawiałam się nad tym. Dzień Językowy nie jest konkursem czy jedynie atrakcją która z roku na rok ma być wspanialsza. Jego podstawowym celem jest działalność edukacyjna i pod tym kątem musimy skupić nasze wysiłki. Chodzi raczej o to by dotrzeć skutecznie do jak największej liczby osób.

4.      Czy trudno było zmobilizować uczniów i nauczycieli do współpracy?

Jest mi bardzo miło, że w tak dużej społeczności szkolnej znalazły się osoby które same zaoferowały swoją pomoc przy projekcie i gotowość do współpracy.

Pozwolę sobie jeszcze raz podkreślić że w powstanie tego dnia w tym roku szkolnym zaangażowani byli wszyscy nauczyciele języków obcych. Dla mnie osobiście była to duża przyjemność pracować z ludźmi którzy byli zaangażowani na 120% w organizację  projektu.

5.      Uczniowie mieli do wykonania określone zadania. Czy spełnili Pani oczekiwania?

W zasadzie tak. Poza incydentalnymi zdarzeniami, które zawsze są nie do uniknięcia wszyscy sobie poradzili i cały Dzień Języków Obcych odbył się zgodnie wg planu. Cieszy mnie, że stacje były urozmaicone bogactwem pomysłów.

 

6.      Wielu osobom bardzo podobał się Dzień Języków Obcych. Czy Pani również jest z niego zadowolona, czy może jest coś, co chciałaby Pani zmienić? 

W piątek przeprowadziliśmy ankiety wśród uczniów które dały nam obraz co Wam się podobało a co nie. Każda tego typu impreza daje szereg nowych doświadczeń i już widać , że z różnych powodów nie wszystkie punkty harmonogramu udało się zrealizować w 100%. Patrząc z perspektywy kilku dni i mając na uwadze stopień zaangażowania tak wielu osób jestem bardzo zadowolona.

Zamknij Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.